کارخانه طلای تفتان ۲مرداد با حضور ویدئوکنفرانسی سرپرست دولت سیزدهم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌صورت رسمی افتتاح شد. به گزارش همشهری، عملیات احداث کارخانه استحصال طلای تفتان از اردیبهشت۱۴۰۲ در این شهرستان آغاز شده بود. 

طلا

به گزارش همشهری، عملیات احداث کارخانه استحصال طلای تفتان از اردیبهشت۱۴۰۲ در این شهرستان آغاز شده بود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در این باره گفت: معدن طلای تفتان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های طلای کشور در کمتر از ۲ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

داود شهرکی جمعه (۵ مرداد) در بازدید از معدن طلای تفتان اظهار کرد: در حوزه معادن تعداد هفت کارخانه فرآوری در استان سیستان و بلوچستان داریم. افتتاح کارخانه طلای شهرستان تفتان با هدف رونق اقتصادی و اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری و حفظ و ارتقای دارایی‌های بازنشستگان انجام شد.

معدن «طلای انجیرک تفتان» سیستان و بلوچستان در حالی در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود که ظرفیت فرآوری طلا در این کارخانه ۸۳۲ کیلوگرم شمش طلا در سال است. در بین معادن بی‌نظیر سیستان و بلوچستان معدن «طلای انجیرک تفتان» در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود.

طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا در تفتان با هدف تولید سالانه نیم‌تن طلا، اشتغالزایی مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. طبق گواهی کشف صادره معدن طلای مادوفتی، این معدن با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ طلا، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور است.

افتتاح کارخانه طلا در سیستان و بلوچستان + اینفوگرافی

کد خبر 869431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha